![One Dance Week представя премиерата на „Мъртви души”](/media/090/dead-souls-2.l.webp)
Изследване на душата във война: „Мъртви души” на Гергана Димитрова е спектакъл, вдъхновен от едноименния роман-поема на Николай Гогол и нашето съвремие. Продукция на One Dance Week, РЦСИ Топлоцентрала и Организация за съвременно алтернативно изкуство и култура – 36 маймуни, „Мъртви души“ ще бъде представен премиерно в Дом на културата „Борис Христов”, Пловдив на 21 май, от 18:00 ч.
Билетите за спектакъла са в продажба на касите на EasyPay в цялата страна и онлайн от EPAYGO.
Кога умира душата? Кои души са мъртви? Тези, чиито тела са убити или умрели или душите могат да умират преди телата? Умирането на душата еднократен и еднопосочен акт ли е? Ако убиеш или навредиш на някого, това наранява ли душата ти? Може ли да се родиш без душа?
![20 години „Едно“: One Dance Week представя световната премиера на „Необичайно семейство“ (ВИДЕО)](/media/090/une-famille-singuliee-u030cre_hd_16.s.webp)
Отговорите на тези въпроси търси Гогол преди повече от век и половина. На фона на случващото се днес в Украйна, неговата родина и място на действието на романа “Мъртви души”, не може да не си ги зададем отново. И в неговата традиция на портретиране на малките, но много говорещи детайли у поведението, обкръжението, облеклото на един човек, ще изследваме белега на войната върху тялото и душата.
Картините от войната в Украйна потресоха целия свят. Именно визуалните документални материали от събитията там са основата, на която се разработват движенческите партитури и образите на сцената. Спектакълът на Гергана Димитрова изследва езика на телата по време на война, за да се опита да разбере какво става с душата в такава екстремна ситуация.
![](/media/090/dead-souls-1.l.webp)
За Гергана Димитрова
Гергана Димитрова учи три години класически балет в държавното хореографско училище в София, след което се занимава още 5 години със съвременни танцови техники. Завършва немска езикова гимназия в гр. Бургас, а след това завършва като магистър културология в СУ „Кл. Охридски”, режисура в НАТФИЗ „Кр. Сарафов” и режисура в театралната академия „Ернст Буш” в Берлин.
![](/media/090/gergana-dimitrova.l.webp)
От 2006г. работи като режисьор на свободна практика в България и Германия. Поставя над двадесет театрални продукции, като за много от тях е ангажирана и като продуцент и мениджър. Превежда активно съвременна немска драматургия и е преводач на теоретичното изследване „Постдраматичният театър” на Ханс-Тийс Леман (изд. НБУ и Панорама+, С. 2015 ). Гергана е автор и съавтор на осем театрални пиеси, 3 адаптации на романи, няколко статии за театър и драматургия в български и чуждестранни издания. През 2012 получава две награди „Икар“ за режисура и драматургия за пиесата „Праехидно“, написана съвместно със Здрава Каменова, следват множество номинации и награди за нейните продукции.
През 2007 година основава театралната формация „Организация за съвременно алтернативно изкуство и култура – 36 маймуни”. Съосновател е на АСТ-Асоциация за свободен театър (2009), координатор на българския комитет на международната мрежа EURODRAM (от 2014), а през 2023 е избрана и за президент на мрежата.
Основен фокус в работата ѝ досега е съвременната драматургия и новите театрални форми. Интересува се от диалога между театър и наука, от интердисциплинарния подход в театъра и от културни политики в сферата на независимите изпълнителски изкуства.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни